HTML

Szabadidős Fallabda Blog

A szabadidős fallabdasport szervezését vállaltuk magunkra...

Friss topikok

2010.09.15. 22:22 CT2010

Krajcsák Márknak segített az étrend-kiegészítő Londonban

Márk beszámolója:

Abszolút vesztes helyzetből fordítva sikerült a főtáblára jutás a VB utáni legnagyobb versenynek számító Kuwait Open selejtezőjéből. Az összesen két óra tíz percen át tartó küzdelemben 1/2-es szett- és 3-7-es pontállásról voltam képes fordítani a remek formában játszó maláj válogatott Nafiizwan Adnan (képen) ellen, aki előző nap a pakisztáni másodikat, Mehboob-ot győzte le egy dráma ötszettes meccsen.
Ha már viszont az előzményeknél tartok, lássuk nekem hogyan vezetett az utam a második körbe. Hogy világos legyen mindenki számára a kép pár sorban leírom ezen versenyek szisztémáját.
A PSA által kiírt világranglista-pontgyűjtő versenyek emelkedő sorrendben az alábbi kategóriákra oszthatók: National Closed (magyarul OB), Satellite, Star (1-5-ig) valamint a Szuper Széria kategóriák, melyek 90 ezer dollártól kb 200 ezer dollárig tartanak. Egy verseny kivételes, mégpedig a VB, amely idén 330 ezer dollár összdíjazású lesz és December 2-án kezdődik Szaúd-Arábiában, amin természetesen én is indulok.
Amire kilyukadni akarok ebben az esetben, az a Kuwait Open Szuper Széria szintje (172 ezer dollár összdíj), ami minden esetben 32-es főtáblát és 32-es selejtezőt jelent, ahonnan 8 szerencsés játékos jut fel a főtáblára, ahol alanyi (világranglista szerinti) jogon 24 versenyző várja őket.
Magyarul a 32-es selejtezőben két kört kell nyerni a tovább jutáshoz, azaz a főtáblás 32-be jutáshoz. Remélem érthető:)!
Tehát, hogy a torna időrendjében haladjak, első körre az új-zélandi bajnokot, Martin Knight-ot (vr. 45.) kaptam, akit az üvegpályán 45 perc alatt 3/0-ra könnyedén legyőztem. A felettem levő ágon a már említett meglepetést okozta Adnan, Mehboob legyőzésével.
Az utolsó körbeli kvalifikációs meccsek kiélezettségét az fokozza még inkább, hogy a győztes mindent visz (pénzt, pontokat, ingyen szállást és persze a presztízst), míg a vesztes "hoppon" marad, azaz sem pénz, se pont, se semmi.
Így könnyebben válik érthetővé, hogy hogyan tudtunk a maláj sráccal több mint két órát eltölteni a pályán.

Meccselemzés

Nem kezdtem jól a meccset, az első végig hátrányban voltam és hirtelen nem is mertem bevállalni semmit, túl defenzív voltam. Addig a maláj rendkívül erősen kezdett és néhány könnyelmű hibát leszámítva szorosan, de végig vezetve nyerte meg az elsőt.
A másodikban tudtam, hogyha az a szett elúszik, akkor szinte biztosan kikapok, ezért próbáltam türelmesen és felépítetten játszani. Az egyeneseim pontosabbak lettek, feloldódtam és képes voltam nagyobb nyomás alá helyezni ellenfelemet. A taktika nehezebbé vált, de érezhetően szenvedni kezdett Adnan és ez jó jel volt.
A harmadikban mégsem nekem állt a zászló. Néhány brutális labdamenet után megtörtem és párat hibáztam, amit már a szett végére nem sikerült ledolgoznom. Ellenfelem ezzel egyértelműen új erőre kapott és a negyedikben is nagyon erősen kezdett. 7-3-as hátránynál hirtelen teljesen lelassítottam a játékot és vártam valamire. Konkrétan arra, hogy ezáltal kapkodóvá váljon és egy kicsit megzavarja a hirtelen váltás. Így is lett, úgyhogy ezt követően erre építettem mindent. Néhány ütésnél erőből támadtam, majd hirtelen lassítottam. Ezt a tanácsot egyébként a legendás Jonathon Power-nek köszönhetem, aki előtte való nap edzői szemmel nézte végig a meccsem és segített. Az ő tanácsa volt, jól is működött.
Az ötödikben 7-7-ig végig együtt haladtunk, de már minden labdamenet között láttam a malájon, hogy fájlalja a lábát. Egyértelműen görcsökkel küzdött, de én is a határán voltam. Azt hiszem végképp kezdtünk kiürülni, amire a legjobb példa az ekkor történt apró baleset.
Fonák oldalon tartottam előre egy ejtéshez, amiből Adnan kimozdulva kibillentett az egyensúlyomból, én pedig az oldalhalnak, majd a földre estem. A pályát természetesen törölni kellett, de mivel a bírók az emelvényen voltak, minket kértek meg, hogy töröljük fel. Ehhez el kellett hagyjuk a pályát és a vicces az volt, hogy egyikünk sem a törülközőért ment. Én banánt és energia italt öntöttem magamba, míg ő jegelte a görcsölő combjait és az edzője utasításait hallgatta.
A pályára én tértem vissza előbb, természetesen a törülköző nélkül. Mondtam a bíróknak, hogy nagyon sajnálom, de én nem találtam semmit. Persze nem is kerestem, örültem, hogy élek.
Egy ilyen helyzetben a bírók akár le is léptethettek volna, de mivel mindketten "ludasak voltunk" és ők is látták, hogy az utolsó erőnkkel küzdünk, csak mosolyogtak.
Végül a szünet nekem tett jót, mert innen már nem vesztettem pontot, 11/7-re nyertem a döntő szettet és ezzel legalább 160 pontot kapok az október 28-án kezdődő Kuwait Openen.
Mindenképpen jó hír egy sikertelen dublini verseny után.
A napokban új versenyekkel töltöm fel a honlapot, úgyhogy ha kíváncsiak vagytok, miért nem leszek itthon egészen novemberig, látogassatok vissza.
Fontos infó, hogy akit érdekel a versenyeken felvett saját beszámolóm, azok a jövőben megtalálják azt a www.squashtv.hu oldalon a videóblogomban. A külföldön felvett meccseimet is akár már másnap megnézhetitek a honlapon, úgyhogy érdemes lesz egyre többször átlátogassatok!
Végezetül két fontos dolgot szeretnék megemliteni. Az egyik, hogy ütőt váltottam és a mostani ütőmet jobban szeretem, mint eddig bármelyiket, a másik pedig, hogy a mostani meccsemen éreztem igazán először, hogy mennyire sokat számitanak a tápálék-kiegészitők és hogy mennyire fontos ebben a sportban a fizikális felkészültség, melyben ennek is hatalmas szerepe van.
Úgyhogy köszönöm Karakal és köszönöm ActivLab!

És az étrend-kiegészítők, amiket Márk használ:

  • Joint Caps ízületvédő
  • HOT Sport izotóniás ital grapefruit ízesítéssel, 1 kg
  • Whey Protein Isolate 90 (WPI 90) fehérje készítmény vaníliás ízben, tasakos, 1 adagos kiszerelésben
  • Amino Blend 3 - ízesített aminósav készítmény

Szólj hozzá!

Címkék: activlab krajcsák márk


A bejegyzés trackback címe:

https://amatorsquash.blog.hu/api/trackback/id/tr52299204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása